منو
بستن

چطور بریم آمل؟

چطور بریم آمل؟

🛣 اول لازم است که بدانیم آمل دقیقا در کجا واقع شده است؛ شهرستان آمل در مرکز استان مازندران قرار دارد و از شمال به شهرستان محمودآباد، از شمال شرق به شهرستان فریدون‌کنار، از شرق به شهرستان بابل، از غرب به شهرستان نور و از جنوب به استان تهران محدود می‌شود. مرکز این شهرستان، شهر آمل است.
مسافت زمینی از تهران تا آمل، حدود ۱۸۵ کیلومتر است و از طریق جاده هراز (:جاده شماره ۷۷) انجام می گیرد که می توانیم از اتوبوس، تاکسی و یا ماشین شخصی استفاده کنیم و با طی کردن حدود ۳ ساعت به شهر آمل برسیم. لازم است بدانیم که جاده هراز از حد فاصل دو شهر بومهن و رودهن از جاده دماوند به فیروزکوه منشعب شده و پس از عبور از شمال شهر دماوند و بالادست دره مشاء، آبعلی، گردنه امامزاده هاشم، پلور، آب اسک، رینه و لاریجان را پشت سر می‌گذارد و در نهایت به شهر آمل متصل می‌شود. جاده هراز، جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی را در خود جای داده که باید قبل از رسیدن به آمل به درستی برنامه ریزی نمود و از این جاذبه های اکثرا مهم نیز بازدید کرد. برای اطلاع از فاصله ی آمل تا مراکز استانهای کشور، نیز به [اینجا] بروید.
✈ در حال حاضر یک فرودگاه این شهر، با کاربری امدادی (پایگاه هوایی شهید مصطفی صادقی آمل) و دیگری کاربری نظامی دارد (فرودگاه بیشه کلا)، یک فرودگاه مسافربری هم در آمل در حال راه اندازی است. اما اگر قصد سفر به آمل با هواپیما را دارید، می توانید از فرودگاه شهر مبداء و یا شهر محل سکونت خود، به سمت یکی از فرودگاه های استان مازندران (ساری، نوشهر یا رامسر) بلیط تهیه کنید. نزدیکترین فرودگاه های استان مازندران به آمل به ترتیب فرودگاه ساری (۱ ساعت و ۲۵ دقیقه، ۹۰ کیلومتر)، فرودگاه نوشهر (۱ ساعت و ۳۰ دقیقه، ۹۵ کیلومتر) و سپس فرودگاه رامسر (۲ ساعت و ۴۵ دقیقه، ۱۷۶ کیلومتر) می باشد.
🚂 در حال حاضر این شهر راه آهن ندارد، و اگر قصد سفر با قطار را به سمت آمل دارید، از شهر محل سکونت خود و یا شهر مبداء به سمت شهر قائمشهر (نزدیکترین ایستگاه راه آهن به آمل) بلیط قطار تهیه کنید و پس از پیاده شدن در ایستگاه راه آهن قائمشهر، بوسیله تاکسی و با طی مسافت ۵۱ کیلومتر و نهایتا با صرف زمان ۵۱ دقیقه ای، خود را به آمل برسانید.

 نقشه جاده هراز

 (فاصله آمل با برخی مراکز استانها)

 موقعیت آمل بر روی نقشه

 (نقشه شهر آمل)

 (آمل از ماهواره)

دیدگاه